Τρίτη 29 Μαΐου 2007

H διαφήμιση είναι το πρόβλημα;

Πάντα πίστευα ότι τα πανεπιστήμια, και μιλάω για τα ΑΕΙ, είναι φτιαγμένα με μοναδικό στόχο την παραγωγή γνώσης και επιστήμης. Λειτουργούν σαν χώροι συνεστίασης ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα, μέσα στους οποίους μπορούν υπό την καθοδήγηση πιο έμπειρων ατόμων (καθηγητών), να εκπονήσουν εργασίες και να κάνουν έρευνες στον αντίστοιχο τομέα. Έτσι τουλάχιστον έπρεπε να είναι.
Σήμερα τα πράγματα απέχουν πολύ από το τέλειο. Τα μαθήματα είναι αγγαρεία για καθηγητές και φοιτητές, οι εξετάσεις μια κοροϊδία και από τις δύο πλευρές. Οι φοιτητές αντιγράφουν. Οι καθηγητές πετσοκόβουν χωρίς πραγματικά να διορθώνουν.
Μεγάλη πληγή στο σύστημα είναι οι εργασίες. Πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν να δώσουν τις εργασίες σε μια εταιρεία η οποία αναλαμβάνει να την κάνει για αυτούς, απαλλάσσοντας τους από τον κόπο και χαρίζοντας τους το βαθμό ή ακόμη και το πτυχίο.
Το Google, η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης, «έβραζε» από διαφημίσεις για τέτοιες εταιρείες και υπηρεσίες. Ότι θέμα κι αν ήθελες ήταν διαθέσιμο! Εδώ και λίγο καιρό τα πανεπιστήμια ξυπνήσανε και άρχισαν να πιέζουν το Google να αποσύρει όλες αυτές τις διαφημίσεις από τις σελίδες του, γιατί πραγματικά βοηθούσε στην εξάπλωση του φαινομένου. Η εταιρεία δέχτηκε να προχωρήσει στην απόσυρσή τους και να στηρίξει τα πανεπιστήμια. Έλα όμως που η παροχή βοηθείας στη συγγραφή εργασιών δεν είναι με κανένα τρόπο παράνομη. Διαμαρτύρονται λοιπόν και αυτοί με τη σειρά τους, πέφτοντας σε ένα φαύλο κύκλο. Θα πρέπει λοιπόν είτε οι εταιρείες να σταματήσουν είτε οι ίδιοι οι φοιτητές να της οδηγήσουν σε κλείσιμο. Ποιος θα είχε όφελος από κάτι τέτοιο όμως; Μόνο η γνώση και η επιστήμη, αλλά ποιος νοιάζεται στο κάτω κάτω… Αν δεν υπάρχουν στη μέση χρήματα και κάποιο πρακτικό όφελος δεν αξίζει να ασχοληθεί κανεις…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου