Πάντα πίστευα ότι τα πανεπιστήμια, και μιλάω για τα ΑΕΙ, είναι φτιαγμένα με μοναδικό στόχο την παραγωγή γνώσης και επιστήμης. Λειτουργούν σαν χώροι συνεστίασης ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα, μέσα στους οποίους μπορούν υπό την καθοδήγηση πιο έμπειρων ατόμων (καθηγητών), να εκπονήσουν εργασίες και να κάνουν έρευνες στον αντίστοιχο τομέα. Έτσι τουλάχιστον έπρεπε να είναι.
Σήμερα τα πράγματα απέχουν πολύ από το τέλειο. Τα μαθήματα είναι αγγαρεία για καθηγητές και φοιτητές, οι εξετάσεις μια κοροϊδία και από τις δύο πλευρές. Οι φοιτητές αντιγράφουν. Οι καθηγητές πετσοκόβουν χωρίς πραγματικά να διορθώνουν.
Μεγάλη πληγή στο σύστημα είναι οι εργασίες. Πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν να δώσουν τις εργασίες σε μια εταιρεία η οποία αναλαμβάνει να την κάνει για αυτούς, απαλλάσσοντας τους από τον κόπο και χαρίζοντας τους το βαθμό ή ακόμη και το πτυχίο.
Το Google, η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης, «έβραζε» από διαφημίσεις για τέτοιες εταιρείες και υπηρεσίες. Ότι θέμα κι αν ήθελες ήταν διαθέσιμο! Εδώ και λίγο καιρό τα πανεπιστήμια ξυπνήσανε και άρχισαν να πιέζουν το Google να αποσύρει όλες αυτές τις διαφημίσεις από τις σελίδες του, γιατί πραγματικά βοηθούσε στην εξάπλωση του φαινομένου. Η εταιρεία δέχτηκε να προχωρήσει στην απόσυρσή τους και να στηρίξει τα πανεπιστήμια. Έλα όμως που η παροχή βοηθείας στη συγγραφή εργασιών δεν είναι με κανένα τρόπο παράνομη. Διαμαρτύρονται λοιπόν και αυτοί με τη σειρά τους, πέφτοντας σε ένα φαύλο κύκλο. Θα πρέπει λοιπόν είτε οι εταιρείες να σταματήσουν είτε οι ίδιοι οι φοιτητές να της οδηγήσουν σε κλείσιμο. Ποιος θα είχε όφελος από κάτι τέτοιο όμως; Μόνο η γνώση και η επιστήμη, αλλά ποιος νοιάζεται στο κάτω κάτω… Αν δεν υπάρχουν στη μέση χρήματα και κάποιο πρακτικό όφελος δεν αξίζει να ασχοληθεί κανεις…
Τρίτη 29 Μαΐου 2007
Δευτέρα 21 Μαΐου 2007
Κυριακή 20 Μαΐου 2007
Πάει πιο κάτω;;;
Είναι τελικά δυνατόν να αλλάξει κάποτε αυτή η χώρα; Να πλησιάσει σε θετικά χαρακτηριστικά τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Όχι τίποτα δηλαδή αλλά αν περιμένουμε άδικα, να μας το πείτε να μην ερχόμαστε να ψηφίσουμε στις εκλογές, αφού ούτως ή άλλως μεταξύ σας το παίζετε το παιχνίδι, είτε κερδίσει ο ένας είτε ο άλλος, φως δεν βλέπουμε. Να μας το πείτε μήπως και το πάρουμε απόφαση κάποια στιγμή ότι δεν θα πάρουμε ποτέ τίποτε από τη χώρα μας, πέρα από τη Δημοκρατικότητα και την ελευθερία μας. Φτάνουμε δηλαδή να λέμε ευτυχώς που είμαστε ελεύθεροι στην Ελλάδα.
Λεφτά για την παιδεία δεν δαπανώνται. 3,98% του ΑΕΠ όταν η ΤΟΥΡΚΙΑ έχει 3.5 ενώ 5.25 η Γαλλία και πάνω από 6 η Γερμανία. Το δικό μας ποσοστό, μας εντάσσει πρακτικά στις νέες χώρες της ΕΕ, από τις οποίες ο κόσμος μεταναστεύει στην Ελλάδα γιατί νομίζει ότι είναι καλύτερα.
Για έρευνα και ανάπτυξη δεν αξίζει καν να το συζητάμε. 0,65% του ΑΕΠ μόνο. Σχεδόν ανύπαρκτο ως έννοια. Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι παρά την απουσία έρευνας, τα πανεπιστήμια συνεχίζουν να παράγουν ερευνητές. Κι ας μαζεύονται μετά στις καφετέριες γιατί δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας. Για την ιστορία, η Τουρκία έχει 0,64 ενώ η κορυφή είναι η Σουηδία με 4,27%.
Δεν πάμε καλά. Αν δηλαδή δεν είχα γεννηθεί εδώ, ώστε να έχω δεσμούς με τον τόπο, δεν νομίζω ότι θα επέλεγα να εγκατασταθώ στη χώρα αυτή. Δεν ξέρω αν και άλλοι αισθάνονται το ίδιο, ή αν ζητάω πολλά με το να θέλω να είμαι έστω και οριακά πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ. Παιδεία, έρευνα, κοινωνικές υπηρεσίες είναι ο άξονας πάνω στον οποίο στηρίζεται μια χώρα. Όχι ομόλογα ούτε μίζες.
Λεφτά για την παιδεία δεν δαπανώνται. 3,98% του ΑΕΠ όταν η ΤΟΥΡΚΙΑ έχει 3.5 ενώ 5.25 η Γαλλία και πάνω από 6 η Γερμανία. Το δικό μας ποσοστό, μας εντάσσει πρακτικά στις νέες χώρες της ΕΕ, από τις οποίες ο κόσμος μεταναστεύει στην Ελλάδα γιατί νομίζει ότι είναι καλύτερα.
Για έρευνα και ανάπτυξη δεν αξίζει καν να το συζητάμε. 0,65% του ΑΕΠ μόνο. Σχεδόν ανύπαρκτο ως έννοια. Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι παρά την απουσία έρευνας, τα πανεπιστήμια συνεχίζουν να παράγουν ερευνητές. Κι ας μαζεύονται μετά στις καφετέριες γιατί δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας. Για την ιστορία, η Τουρκία έχει 0,64 ενώ η κορυφή είναι η Σουηδία με 4,27%.
Δεν πάμε καλά. Αν δηλαδή δεν είχα γεννηθεί εδώ, ώστε να έχω δεσμούς με τον τόπο, δεν νομίζω ότι θα επέλεγα να εγκατασταθώ στη χώρα αυτή. Δεν ξέρω αν και άλλοι αισθάνονται το ίδιο, ή αν ζητάω πολλά με το να θέλω να είμαι έστω και οριακά πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ. Παιδεία, έρευνα, κοινωνικές υπηρεσίες είναι ο άξονας πάνω στον οποίο στηρίζεται μια χώρα. Όχι ομόλογα ούτε μίζες.
Σάββατο 19 Μαΐου 2007
My idea of Coffee
Μετά από ένα τέλειο γεύμα, για να συνεχίσω την ημέρα μου τι καλύτερο από έναν καφέ; Εσπρέσο Φρέντο σκέτος :) στην υγεια μας...
Να σημειώσω ότι είναι ο 3ος της ημέρας. Λέτε να σχετίζεται με τις ενδοεγκεφαλικές κραυγές;
Βλέπω την ταινία Hot FUzz. Περισσότερα εδώ Η ταινία τα ΣΠΑΕΙ!
Παρασκευή 18 Μαΐου 2007
Ψηφιακά γελάκια;
Με αφορμή αυτό, έψαξα να βρω μερικά άλλα αστειάκια για αρρωστημένα ψηφιακά μυαλά.
Αν είστε του κλάδου γελάστε. Αλλιώς κρατηθείτε να μη βρίσετε.
Q: How many programmers does it take to change a light bulb?
A: None. It's a hardware problem.
Q:Why did the Comp. Engineer get X-mas and Halloween mixed up?
A: Because Oct(31) == Dec(25)!'
A helicopter with a pilot and a single passenger was flying around above Seattle when a malfunction disabled all of the aircraft's navigation and communications equipment. Due to the darkness and haze, the pilot could not determine the helicopter's position and course to get back to the airport.
The pilot saw a tall building with lights on and flew toward it, the pilot had the passenger draw a handwritten sign reading "WHERE AM I?" and hold it up for the building's occupants to see.
People in the building quickly responded to the aircraft, drew a large sign, and held it in a building window. Their sign said "YOU ARE IN A HELICOPTER."
The pilot smiled, waved, looked at his map, determined the course to steer to SEATAC airport, and landed safely.
After they were on the ground, the passenger asked the pilot how the "YOU ARE IN A HELICOPTER" sign helped determine their position.
The pilot responded "I knew that had to be the Microsoft support building, they gave me a technically correct but entirely useless answer."
πΆΩ ΝΑ δω scrubs...
Αν είστε του κλάδου γελάστε. Αλλιώς κρατηθείτε να μη βρίσετε.
Q: How many programmers does it take to change a light bulb?
A: None. It's a hardware problem.
Q:Why did the Comp. Engineer get X-mas and Halloween mixed up?
A: Because Oct(31) == Dec(25)!'
A helicopter with a pilot and a single passenger was flying around above Seattle when a malfunction disabled all of the aircraft's navigation and communications equipment. Due to the darkness and haze, the pilot could not determine the helicopter's position and course to get back to the airport.
The pilot saw a tall building with lights on and flew toward it, the pilot had the passenger draw a handwritten sign reading "WHERE AM I?" and hold it up for the building's occupants to see.
People in the building quickly responded to the aircraft, drew a large sign, and held it in a building window. Their sign said "YOU ARE IN A HELICOPTER."
The pilot smiled, waved, looked at his map, determined the course to steer to SEATAC airport, and landed safely.
After they were on the ground, the passenger asked the pilot how the "YOU ARE IN A HELICOPTER" sign helped determine their position.
The pilot responded "I knew that had to be the Microsoft support building, they gave me a technically correct but entirely useless answer."
πΆΩ ΝΑ δω scrubs...
Τρίτη 15 Μαΐου 2007
Μόνος στο δάσος
Δεν ξέρω γιατί αλλά έτσι νιώθω σήμερα. Σαν μικρό παιδί, χαμένο στο δάσος, μόνο του. Χωρίς να ξέρει ότι έχει χαθεί, απλά τσιρίζει για να ακούει μια φωνή.
Το έχω καιρο το πρόβλημα βέβαια. Δεν με παίρνει ο ύπνος χωρίς τηλεόραση ή ραδιόφωνο. Θα υπάρχει σίγουρα κάποια αναφορά στα κιτάπια των ψυχολόγων...
Πέμπτη 10 Μαΐου 2007
Πέμπτη 3 Μαΐου 2007
Ψηφιακές τσιγκουνιές
Το κράτος αποφάσισε να επιδοτήσει την αγορά φορητού υπολογιστή για τους φοιτητές. Για την ακρίβεια για το 20% των επιτυχόντων σε κάθε σχολή με υψηλότερο βαθμό εισαγωγής. Είναι αλήθεια ότι κατά τη διάρκεια της φοίτησης σε ένα ΤΕΙ αλλά περισσότερο σε ένα ΑΕΙ, χρειάζεσαι τον Η/Υ σε καθημερινή βάση όπως και το γρήγορο ίντερνετ. Εργασίες, επικοινωνία με συμφοιτητές, ενημέρωση για τα όσα αφορούν το τμήμα είναι πράγματα τα οποία πλέον γίνονται μέσω των νέων τεχνολογιών. Απλώς δεν ξέρω αν το 20% αρκεί.
Για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο όλοι προσπαθούν. Το αν τελικά μπεις σε ένα τμήμα πρώτος ή τελευταίος, δεν σου στερεί την ιδιότητα του επιτυχημένου πρωτοετή φοιτητή. Το κράτος βλέπει την επιδότηση σαν επιβράβευση για τις προσπάθειές τους. Και εκεί είναι το λάθος του. Όταν τα πανεπιστήμια δίνουν σε ΟΛΟΥΣ τους φοιτητές βιβλία για κάθε μάθημα, αξίας 50 ευρώ το ένα, σημαίνει ότι τα 52 μαθήματα που έχει το τμήμα μου για παράδειγμα, αντιστοιχούν σε 2600 ευρώ.
Αν σκεφτεί κανείς ότι με την επιδότηση των 500 ευρώ, οι δικαιούχοι μπορούν να βρουν φορητό ακόμη και με 200 ευρώ, καταλαβαίνουμε τη «γυφτιά». Ας διάλεγε το κράτος ένα φορητό υπολογιστή στα 500 ή 400 ευρώ, με λογισμικό ανοικτού κώδικα το οποίο δεν θα κόστιζε τίποτα (ενώ τώρα η Microsoft κοστίζει τα 200 ευρώ της τιμής), κι ας τον έδινε σε όλους τους πρωτοετείς φοιτητές οποιουδήποτε τμήματος, μαζί με τα βιβλία. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι θα πρέπει να αυξηθούν επιτέλους τα κονδύλια για την παιδεία, κάτι το οποίο δεν φαίνεται να έχει κανείς διάθεση να κάνει. Γι’ αυτό στις δημόσιες υπηρεσίες θα υπάρχουν πάντα υπάλληλοι χωρίς καμία επαφή με τους υπολογιστές.
Για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο όλοι προσπαθούν. Το αν τελικά μπεις σε ένα τμήμα πρώτος ή τελευταίος, δεν σου στερεί την ιδιότητα του επιτυχημένου πρωτοετή φοιτητή. Το κράτος βλέπει την επιδότηση σαν επιβράβευση για τις προσπάθειές τους. Και εκεί είναι το λάθος του. Όταν τα πανεπιστήμια δίνουν σε ΟΛΟΥΣ τους φοιτητές βιβλία για κάθε μάθημα, αξίας 50 ευρώ το ένα, σημαίνει ότι τα 52 μαθήματα που έχει το τμήμα μου για παράδειγμα, αντιστοιχούν σε 2600 ευρώ.
Αν σκεφτεί κανείς ότι με την επιδότηση των 500 ευρώ, οι δικαιούχοι μπορούν να βρουν φορητό ακόμη και με 200 ευρώ, καταλαβαίνουμε τη «γυφτιά». Ας διάλεγε το κράτος ένα φορητό υπολογιστή στα 500 ή 400 ευρώ, με λογισμικό ανοικτού κώδικα το οποίο δεν θα κόστιζε τίποτα (ενώ τώρα η Microsoft κοστίζει τα 200 ευρώ της τιμής), κι ας τον έδινε σε όλους τους πρωτοετείς φοιτητές οποιουδήποτε τμήματος, μαζί με τα βιβλία. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι θα πρέπει να αυξηθούν επιτέλους τα κονδύλια για την παιδεία, κάτι το οποίο δεν φαίνεται να έχει κανείς διάθεση να κάνει. Γι’ αυτό στις δημόσιες υπηρεσίες θα υπάρχουν πάντα υπάλληλοι χωρίς καμία επαφή με τους υπολογιστές.
Τρίτη 1 Μαΐου 2007
Τι είναι πόλεμος;
Να που άρχισε ο πόλεμος. Όχι με τους Τούρκους που θα θέλατε κάποιοι, για να δικαιολογήσετε και την υποχρεωτική στράτευση. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Κάποτε είχα ένα παιχνίδι όπου ανέπτυσσες έναν πολιτισμό με πολλές πόλεις. Κρατούσες τους πολίτες ευτυχισμένους με δημόσια έργα και έργα ψυχαγωγίας. Όσοι ήταν χαρούμενοι δούλευαν και η χώρα ευημερούσε. Αν οι πολίτες πιέζονταν, η πόλη έπεφτε σε αναρχία. Τα πάντα έπαυαν να δουλεύουν και ο κόσμος ερχόταν σε σύγκρουση με την άρχουσα τάξη.
Εκείνη την Πέμπτη που τα ΜΑΤ έπαιζαν ξύλο με τους αναρχικούς και τους φοιτητές, δεν καταλάβαιναν ότι έχει χοντρύνει το πράγμα. Η στάση του Πολύδωρα ήταν προκλητική και οδήγησε σε έναν πόλεμο των «γνωστών αγνώστων» με την αστυνομία. Έτσι μετά το αστυνομικό τμήμα Εξαρχείων, το οποίο γενικά φυλάσσεται αρκετά καλά, επόμενος στόχος ήταν το αστυνομικό τμήμα Νέας Ιωνίας. Αν επρόκειτο για μια μολότοφ, δεν θα μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Το γάζωμα όμως με όπλο αλλά και η χειροβομβίδα παύουν να είναι μέσα εντυπωσιασμού. Γίνονται θανατηφόρα μέσα σε μια μάχη που δεν μπορεί να τελειώσει εύκολα, ούτε ευχάριστα.
Δεν υπάρχει μια τρομοκρατική οργάνωση που να εκφράζει μια ιδεολογία, όπως με την 17Ν. Δεν υπάρχει κάποιος του οποίου η σύλληψη κατευνάζει τα πράγματα.
Η αλήθεια είναι ότι μετά τη σύλληψη της 17Ν, η οποία έμαθα θα γίνει και ταινία του Χόλιγουντ, το κράτος επαναπαύθηκε στις δάφνες του και ξέχασε την έννοια της τρομοκρατίας. Όσο όμως μένει ανεπηρέαστο από τις φωνές των φοιτητών και των εργατών, και χρειάζεται χειροβομβίδες για να στρίψει το κεφάλι, είναι άξιο της τύχης του. Δεν επικροτώ τη βία. Απλώς αντί να την αποδοκιμάζω, προτιμώ να αποδοκιμάσω τα αίτια που την προκαλούν.
Εκείνη την Πέμπτη που τα ΜΑΤ έπαιζαν ξύλο με τους αναρχικούς και τους φοιτητές, δεν καταλάβαιναν ότι έχει χοντρύνει το πράγμα. Η στάση του Πολύδωρα ήταν προκλητική και οδήγησε σε έναν πόλεμο των «γνωστών αγνώστων» με την αστυνομία. Έτσι μετά το αστυνομικό τμήμα Εξαρχείων, το οποίο γενικά φυλάσσεται αρκετά καλά, επόμενος στόχος ήταν το αστυνομικό τμήμα Νέας Ιωνίας. Αν επρόκειτο για μια μολότοφ, δεν θα μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Το γάζωμα όμως με όπλο αλλά και η χειροβομβίδα παύουν να είναι μέσα εντυπωσιασμού. Γίνονται θανατηφόρα μέσα σε μια μάχη που δεν μπορεί να τελειώσει εύκολα, ούτε ευχάριστα.
Δεν υπάρχει μια τρομοκρατική οργάνωση που να εκφράζει μια ιδεολογία, όπως με την 17Ν. Δεν υπάρχει κάποιος του οποίου η σύλληψη κατευνάζει τα πράγματα.
Η αλήθεια είναι ότι μετά τη σύλληψη της 17Ν, η οποία έμαθα θα γίνει και ταινία του Χόλιγουντ, το κράτος επαναπαύθηκε στις δάφνες του και ξέχασε την έννοια της τρομοκρατίας. Όσο όμως μένει ανεπηρέαστο από τις φωνές των φοιτητών και των εργατών, και χρειάζεται χειροβομβίδες για να στρίψει το κεφάλι, είναι άξιο της τύχης του. Δεν επικροτώ τη βία. Απλώς αντί να την αποδοκιμάζω, προτιμώ να αποδοκιμάσω τα αίτια που την προκαλούν.